Snö

Jag tycker det är så härligt att vi fått lite snö även här i Stockholmsområdet. Det lyser upp lite och gör utemiljön mindre mörk. Idag hade vi även fått lite kyla, minus tio. Är inte speciellt förtjust i varken kyla eller vinter, men nu går vi mot ljusare tider iallafall. Idag var maken och jag på Plantagen och kollade runt. Noterade att det fanns fina Mårbackapelargoner inne och det om något är ju ett vårtecken. 

Vi har annars haft en skön och vilsam helg. Umgåtts med svärmor (som flyttat ner till Bålsta) och barn och barnbarn. Men vi har även fått tid på tu man hand. Jag känner mig så priviligierad som får ha det så här bra. Med det menar jag inte att allt är perfekt, vi har vårt mått av krämpor och annat vi med men det är ändå småpotatis i jämförelse med hur tillvaron kan se ut för de som haft oturen att födas i fattiga länder eller länder i krig.

Känner förnöjsamhet och det är härligt. Fint ord det där tycker jag..... förnöjsamhet. 

I morgon börjar en ny vecka. Trivs jättebra på mitt jobb, även om jag är gruvligt trött när klockan ringer 05:00 så vet jag ju att det går över efter en stund. 

Önskar dig en fin vecka! 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0