Teacher 24/7

Ja så kallar en fd kollega mig. Jag är benägen att hålla med henne till fullo. Igår jobbade jag hela dagen, åkte till kören, kom hem kl 21 och hjälpte sonen med divisionsuppställningar.

Idag jobbade jag 7.45-19.00 eftersom vi hade ae möte och kvällsmöte efter undervisningstiden. Var hemma 19.15 åt med familjen, hade en pratstund med dottern och hjälpte sonen med matte om medianvärde, medelvärde, tabeller och diagram. Nu är klockan snart tio.

Ska krypa i säng för i morgon ska jag och klassen på ett 20 min studiebesök på återvinningscentralen. Fick reda på idag att det tar nästan en timme att gå dit och en timme att gå hem. Ja vi får motion och vi poängterar miljöveckan som är denna vecka. Men vi missar värdefull undervisningstid. Gnissel, gnissel, morr säger fröken och eleverna med som vill hinna veckans arbetsschema utan stress.
Men vi ska nog lösa det med.

Nu trodde ni det var lugnt i morgon va? Men inte då. I morgon kväll kommer en tjej och ska titta på lägenheten vi nu ska lämna. Nästa hyresgäst förmodligen. Så vi får visa en Lgh full utav flyttkartonger. Ja sen är det inte många dagar att spela på. Söndag och måndag går flyttlassen. Kul när det rör på sig men jag längtar efter liite lugn just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0