Längst ner?

Funderar om det finns fler kvinnor än jag själv som känner att dom står längst ner på näringskedjan? Ja ni vet... den vars behov alltid kommer sist. Det är 10 månader sen jag var till frissan och klippte mitt hår. Jag går fortfarande i tygskor eftersom det aldrig blir över till mig att köpa vinterkängor. Mina gamla föll sönder i beståndsdelarna förra vintern. Men vad tusan... jag kan gå i tygskor tills det bli snö. För då kan jag ta ett par gamla ärvda snowjoggers som jag har. Dom är i alla fall hela. Vem har sagt att man måste se snygg ut.
Jag ser knappt att läsa längre. Har jättegamla glasögon - skulle behöva köpa ett par progressiva glasögon. Ha ha vilken utopi att jag ska ha råd med det. Jag får sluta läsa. Kanske finns nån talsyntes på min jobbdator som jag kan använda och få det nödvändigaste uppläst för mig.
Nä jag är inte bitter! Har bara en "sur-kärring-dag". Det skulle ju underlätta att få huset sålt. Men inte ens det verkar görbart. SKIT får man säga! Så då säger jag det.
Over and out från en sur gammal tant!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0