Ja det är våååååren

Ja så har känslan varit idag i alla fall. Men så var det inte i morse. Det regnade! Vi skulle ha utedag med skid- och pulkaåkning med förskoleklassen och så regnade det och mycket av snön hade försvunnit. Skjutsade sonen till skolan så han skulle slippa bli blöt. Maken skjutsade dottern till bussen i Bollnäs, vi möttes med bilarna i Viken och vinkade åt varandra. Rusade in på jobbet och var SÅ besviken på vädret. MEN när förskolebarnen väl haft samling, lekt en stund och haft fruktstund så började de klä sig, plocka med ryggsäckar osv och ställt upp i fint led på gården DÅ kom solen och den var så varm och skön. Fönvindar sa dom på nyheterna i morse och det var det nog, för vips kändes det att våren kommit. Fåglarna sjöng och vädret var toppen hela dagen.

Så jag har haft en underbar utedag idag och t o m fått lite färg i ansiktet. Fast bra trött var jag när jag kom hem, men vad gör väl det. Har en underbar make som vattnat blommor, städat och vikt tvätt så jag kunde bara slappa och ta det lugnt när jag kom hem. I kväll blir det riktig vardagsmat, nämligen blodpudding. Men det är ju rikt på järn så jag kanske blir pigg som en lärkvinge i morgon, vem vet :))


Kommentarer
Postat av: Nilla

Det låter härligt. Jobbar du med småknoddarna nu (förskolebarnen) eller var det tillfälligt i dag.

Kram

2012-03-01 @ 21:19:22
URL: http://nillasdagar.blogspot.com
Postat av: Bloggaren

Hej Gunilla! Nej jag jobbar i förskoleklass med 6 åringarna alltså och på fritids. Ont om lärartjänster för närvarande, men nån gång ska det väl bli min tur :)) Men jag trivs bra med detta med.

2012-03-01 @ 21:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0