Njuter av kvällen

img_7738 (MMS)

Njuter av kvällen och ser på Stjärnorna på slottet. Idag har maken och jag varit till Valbo och handlat. Mycket bra grejor blev det. Mest på Ikea men även djuraffären besökte vi. På Ikea köpte vi två uppsättningar fina påslakan till vår säng, en lampa till hallen, två hängare, två sänglampor till gästrummet, två par kuddöverdrag till prydnadskuddar, en massa ljus med och utan doft, en tvålpump och en tvålkopp, tabletter till matbordet, en lampskärm i gammaldags stil mm.  En riktigt bra grej ska jag dela med mig av. I vår hall har vi en liten antik soffa. Till denna har jag letat en dyna länge. Insåg att jag kanske var tvungen köpa en måttbeställd dyna för dyra pengar, något jag inte hade lust med. Men jag läste jag ett tips på Ikea. Man kan köpa en dyna för spjälsäng för 79 kr och sedan skära ut den storlek man behöver och sedan sy ett överdrag av en lagom stuvbit. Det tyckte jag var jättebra så i morgon ska jag släpa fram symaskinen och sy ett överdrag.  På djuraffären köpte vi en fin säng till hundarna.  Vi har haft en underbar dag och fått tag i så mycket bra. Är helnöjd med dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0