Lite funderingar på kvällskvisten

Har funderat på ett par saker idag. Den ena saken tänkte jag försöka plita ner här innan jag ska sova. Jag tror alla människor ibland blivit besvikna. Ibland kan man till och med tycka att saker känns orättvisa. T ex när man tycker att man gjort mycket bra saker så kan det vara så att man ibland upplever att vissa människor hittar fel och använder sig av ens tillkortakommanden och inte ser det goda man uppnått. Man kan känna sig orättvist behandlad och ibland känna sig missförstådd och ibland även bestraffad av människor, som kanske har förutfattade meningar.
När jag idag satt och tänkte tillbaka på ett tillfälle i mitt eget liv när jag känt lite på det sättet så fick jag en tanke. Jag tänkte, vem är jag att klaga? Det fanns en som vandrade omkring här på jorden för 2000 år sedan och gjorde gott. Honom hängde de upp på ett kors. Rätt missförstådd kille det med.
Så varför ska jag gnälla över att vissa människors trångsynthet drabbar mig. Det finns ju så många fler som tror på min förmåga och som verkligen vill mig gott.
När jag en stund senare kollade min mailbox så hade jag fått ett underbart mail av några människor jag fått förmånen att lära känna. Mailet innehöll så mycket värme och innehöll så mycket positiva omdömen att jag blev riktigt rörd.
Det finns så mycket att glädjas åt och så länge jag har så fina vänner med empatisk förmåga, med stort hjärta och engagemang, så länge kommer tron på min egen förmåga att finnas stark i mig.
I morgon ska jag, om jag får tid, skriva om engagerade människor och vilken tillgång det är med människor som har visoner.
På återhörande!

Kommentarer
Postat av: Nilla

Du är ju för rolig...rätt missförstådd kille....men nog var han väl det ;o)

Och visst finns det mycket att glädjas åt...men ibland får man tänka efter lite, lätt att gräva ner sig. Men jag som jobbar med så sjuka barn tänker ofta på hur bra jag har det, och är tacksam. Och något att vara extra glad åt det är fina vänner...som du.

Kram

2012-01-11 @ 18:02:26
URL: http://nillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0