Underbara lördag

Det var så otroligt skönt att ta en riktig långpromenad med stavarna. Massor av sol, frisk luft och motion. Är helnöjd med både mig själv och dagen.

Maken och sonen har varit på Skoter Em och de var också helnöjda med sin dag. Dotter har varit hos sin kompis och maken är precis på väg och hämt upp henne på norr.
När jag kom hem i dag efter min nästan två timmar långa promenad, så upptäckte jag att jag var utlåst, eftersom alla givit sig iväg på sina aktiviteter och jag klantat mig och inte tagit med mig någon nyckel. Tur då att jag har svärmor så nära och att hon har en reservnyckel. Så jag kunde gå dit och hämta den och ta mig in, vilket var mycket skönt kan jag lova.
När jag kommit hem så drack jag ett stort glas citronvatten, ett lite mindre glas ramlösa och så tog jag ett långt bad, där jag gjorde kropps- och ansiktspeeling samt även hårinpackning. Sen fick det bli en Cambridge och sängen.
När maken kom hem blev jag serverad en macka med fläskfile på. Smaskens!
I kväll blir det "mellomys" med god mat. Maken ska laga kyckling.
Men innan dess tar jag mig en kopp grönt te med färsk ingefära, citron och en knivsudd med honung.
Trevlig lördag allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0