Hjärtedagen

Skickar en STOR allahjärtansdagsKRAM till alla som har det svårt på ett eller annat sätt. Jag har, som ni säkert vet, väldigt blandade känslor för såna här dagar. Speciellt när de tenderar att bli mer och mer kommersialiserade och egocentrerade.
Jag tänker på alla ensamma, på alla som kämpar med sjukdom, arbetslöshet, dålig ekonomi, låg självkänsla mm.
Jag brukar på denna dag skicka något litet bistånd till någon välgörenhetsorganisation i stället för att maken och jag ska ge varann en massa presenter. Men jag tänker på alla de i vårt land som också har saker att kämpa med.
Mitt budskap idag, blir som så många gånger förr: Du är värdefull! Låt ingen få dig att tro något annat. Försök att omge dig med människor som ger dig positiv energi. Såna som accepterar dig för den du är och inte försöker göra om dig. Såna som är snälla och inte skriker och skäller och bär sig åt. Människor som hela tiden klagar på en stjäl ens energi och får oss att må dåligt.
Nej bättre då att bygga upp varandra. Har fördrag med varandras fel och brister och älska varandra som vi är. Det är det som denna dagen får betyda för mig. Att visa kärlek medan vi kan. Medan vi är här.
While I´m here - denna gång med Samuelsons får avsluta för nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0