Tänd ett ljus

img_7389 (MMS)

Förbanna inte mörkret. Tänd ett ljus.  När jag var liten fick jag lära mig att inte viska i någons öra inför andra. Att inte säga saker om någon som jag inte kan säga till någon.  Jag försöker efterleva detta så gott jag kan. Men det är svårt med det skrivna ordet. Det missförstås lätt och man ser inte nyanserna i det.  Men jag vill att det jag skriver ska kunna läsas av alla. Finns det frågor och funderingar så fråga på. Jag ska gärna svara så gott jag kan. MEN jag lämnar aldrig ut några namn eller personer. Men jag diskuterar gärna sakfrågor.  Jag har aldrig, och skulle aldrig heller skriva anonyma kommentarer på någon annans blogg eller använda ett annat namn än mitt eget.  Man kan tycka olika om mycket. Så måste det få vara. Men att på ett dolt sätt förtala en annan människa som inte har möjlighet att försvara sig, det tycker jag är lågt.  Min man och jag pratar ofta sinsemellan precis som makar gör. Men vi skulle aldrig drömma om att ventilera vissa saker med släkt, vänner och bekanta.  Diskutera gärna sak med mig. Men inte person. Det är en konst det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0