Jorå det går framåt

Idag har maken spacklat och slipat väggen och putsat golv och dörrlist med sandpapper. Just nu håller lister på att bli vita och i morgon kommer tapeten upp om allt går enligt planerna. Själv känner jag mig lite halvskruttig. Skyller på sömnbrist och intalar mig att i morgon är jag pigg igen.
Dottern är på fest, sonen hos sin pappa så maken och jag köpte hämtmat idag för att vi inte orkar laga mat denna kväll. Kinamat blev det och det är ju aldrig fel. Renoveringar har sin tid och matlagning har sin tid tänkte vi.
Nu forstätter fredagkvällen här hos oss. Maken ska iväg och hämta dottern nån gång mitt i natten, men så är det med tonåringar i huset. Gör det mycket hellre än att de ska krångla sig hem själva eller sova över på suspekta ställen. Sen får man se i vilket skick de är när de kommer hem och det tycker jag känns skönt, att få se att de mår bra. Sånt sover man lugnare av. Jag är en hönsmamma därvidlag och kommer att så förbli.
Ha en underbar fredagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0