Sång

Jag är en människa som älskar musik. Jag har ofta en sång inom mig och sånger har ofta hjälpt och styrkt mig i livets många situationer. Jag vaknade för en stund sedan med en rejäl huvudvärk, får nog bli Treo till frukost idag. Men jag vaknade också med en sång, som jag tror jag hörde för första gången på Betlehemskyrkan när jag var liten. Jag har inte tänkt på den eller sjungit den på flera år, men jag tycker texten är så vacker. Jag delar med mig av texten här. Vill önska er alla en underbar lördag. Ta hand om varandra och tänk på att det bästa vi har är varandra.

Varenda liten människa
blev skapad helt unik,
i avsikt att hon skulle bli
sin Skaparherre lik.

Varenda liten människa
har rätt att ha ett hem,
har rätt att finnas till för
någon som behöver dem.

Varenda liten människa
behöver ha en tro,
behöver ha ett hopp som skänker
tillförsikt och ro.

Varenda liten människa
som går till Gud i bön,
ska finna friden strömma in
och få en framtid skön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0