Skolforum

I går var jag på Skolforum på Stockholmsmässan i Älvsjö. Å vad roligt det var att få gå och titta på läromedel och nya saker inom mitt arbetsområde. Roligt med lite nya idéer och uppslag.

Det roligaste av allt var att jag fick träffa några gamla vänner och kolleger från Stockholmstiden. Inte utan att det rann en glädjetår faktiskt. För ååå vad man kan sakna vissa människor.

Var även på en föreläsning med Pär Johansson från Glada Hudikteatern. En riktig inspiratör är han och vi fick även förklarat för oss hur otoligt fult vissa journalister (läs Uppdag Granskning) kan arbeta. Hur de vinklar och förvränger allt till sitt eget syfte, dvs sensationsjournalistik.

Fick både skratta och gråta en skvätt under den föreläsningen. Den handlade om att bli sedd och accepterad för den man är. Otroligt viktigt och aktuellt tema, speciellt i dagens samhälle där vi människor gärna vill göra om både oss själva och andra för att vi ska passa in.

Jag skckade en bild igår firån min mobil på den goda kycklingwook vi åt till lunch. Men den verkar ha försvunnit i cyberrymden någonstans. Så jag får väl försöka igen om en stund.

Nej nu ska jag återgå till arbetet, slut med lunchpaus nu.

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag såg det uppdrag granskning som gällde glada hudik och jag var så enormt förbannad på svt efteråt att jag inte visste var jag skulle göra av mig själv. Det fanns några få saker som de tog upp som jag skulle vilja veta mer om, framförallt de utvecklingsstörda skådespelarnas löner och varför de var lägre än kollektivavtal. Men även där tror jag att det fanns skuggor av förklaringar som svt-redaktiuonen i själva verket mörkade. Men det skulle man annars kunna undra över. Men i övrigt var hela programmet bara REN OCH SKÄR SKIT-JOURNALISTIK! Jag var så ARG och tyckte att Janne Josefson framstod som en stor ointelligent bebis när han försökte "göra ner" sin chef som bara coolt hade hur logiska och rimliga svar på frågorna som helst. GGGRRRRRR

2011-11-03 @ 17:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0