Mobilsignaler

Jag är en sån dät tråkig typ med samma signal för alla som ringer. Maken är lite roligare för han har lagt in olika för vissa av oss. När hans mamma ringer är det en sång där någon sjunger "Your mama´s calling back", När jag ringer hör man en röst som säger: "It´s your wife calling", när hans döttrar ringer säger den "com link established incoming transmission". Men roligast av allt är när husets tonårsjänta ringer. Då är det någon som sjunger "Dingdingedingdingdingding" och den signalen är så gräslig så hör man den finns en stor risk att den blir kvar i huvudet resten av dagen.

Nyss ringde den. Moppen gick inte att stänga av. Startmotorn står och går utanför skolan. Dottern på lektion och maken på väg dit. Tänk vad jag hatar när saker går sönder. Jo för att ofta är det saker man inte kan fixa själv utan måste lämna in. Alltid när man lämnar in snackar vi fyrsiffriga belopp.  Hoppas att makens flinka fingrar får ordning på eländet så vi slipper lämna in den.

Själv har jag sovmorgon idag. Börjar inte förrän kl 10. Inte ofta det inträffar, men jag ska vikariera alla mina fyra timmar idag, mellan 10 och 14.

Idag är det ett underbart väder. Så jag ska ta min Cambridge och en kopp kaffe och sätta mig ute i solen en stund tror jag.

Ha en riktigt underbar dag allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0