Dagens fynd

I dag har vi varit på Erikshjälpen, maken och jag. Både i Edsbyn och Bollnäs för säkerhets skull :) Hö hö

Vi köpte ett soffbord till gillestugan. Vi har bara haft ett litet där förut och det satte vi i hörnet mellan sofforna i stället. Det blev jättebra. Så köpte vi fina matskålar till hundarna med en ställning till, så nu finns inga lösa skålar nånstans utan båda matplatserna har matbarer. Katternas med för den delen. Prydligt så det förslår.

En fin vit gardinkappa med virkad spets till badrummet fyndades också och en somrig vit/blå duk och även en fin skål med lock i ett grönt porslin som jag gillar. Hittade en toppenfin splitterny kudde för bara 25 kr. Den är röd/vitblommig. Tja vad köptes mera då... jo fina flaskor för olja och vinäger att ha i köket, i fransk lantstil. Köpte en oanvänd stuvbit som jag tänkte sy nya överdrag till soffkuddarna av. Får se när den inspirationen infinner sig :)

Jag ska ta mig i kragen och fotografera lite och lägga ut här sedan.

Vad händer annars idag då... jo vi blev bjudna till svärmor på porterstek. Det ska bli mysigt att umgås med henne en stund. Sen blir det mys vid Tvn till ESC. Ostbricka låter gott... mmm kanske det. Vi får se vad vi handlar.

Så har vi städat alla golv, kök och badrum också. Men nu tror jag det är slutpiffat för idag. Nu ska vi bara ta det lugnt och mysa.

Ha en trevlig lördagkväll!

Kommentarer
Postat av: Nilla

Ja nu får du allt lägga upp lite bilder. Blir så nyfiken på alla dina fynd. Hoppas ni får en trevlig kväll.

Kram

2011-05-14 @ 16:25:05
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Bloggaren

Ja du Nilla nu ligger det en del bilder ute. Kram!

2011-05-14 @ 16:56:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0