Dagen idag

Vi startade vår färd redan halv 8. Stannade på vägen och köpte en macka eftersom ingen av oss var hungriga innan vi åkte. Resan gick bra och tio i elva var vi på Spine Center och jag hade tid hos min doktor halv tolv.  Vi tog en kopp kaffe i kafeterian och sen gick jag och anmälde mig i receptionen. När läkaren ropade upp mitt namn så stod han i korridoren och tittade när jag gick fram emot honom. Han var imponerad för han mindes hur illa jag gick när jag var där innan operationen. Han tittade på ryggen och sa: -"Oj ja det var en stor öppning här". Menade väl snittet då och jo det är verkligen stort.

Men han sa att allt såg bra ut och någon röntgen behövdes inte för han kunde se genom mitt sätt att vara och med min berättelse om hur jag mår att det var bra, så det blev ett kort besök. Han var imponerad av hur bra det gått. Jag fick också tillfälle att tacka för att jag fick den här operationen och tro det eller ej men en glimt av rörande känsla kunde skönjas i tuffe Frosts ögon.

Jag fick också veta att benläkningen kommer att fortsätta mer eller mindre av sig själv i ett år till i alla fall. Han berättade också att musklerna behöver jag fortsätta hålla tränade resten av livet, men att de aldrig kommer att bli så starka som innan operationen. Man kapade rätt rejält alltså. Mitt känslobortfall i huden kommer kanske att bli lite bättre, men inte försvinna helt trodde han. Man skär sönder så många små nerver berättade han.

Sedan åkte vi till Stinsen och köpte en leksak till mormors gullunge och sedan for vi till Brottby och hämtade Volvon. Sen fick vi äntligen åka till Bålsta och krama mormors gullhjärta. Jag har verkligen världens finaste och underbaraste barnbarn. Tack min älskade dotter M för en otroligt mysig eftermiddag med dig och goa fina Vendela.



Kommentarer
Postat av: Nilla

Förstår att det inte behövdes någon röntgen, har ju också sett dig gå.Duktiga, duktiga Helén. Det här har du gjort bra, för utan din envishet hade det nog inte gått. Och vilket härligt avslut på dagen, att få träffa ditt fina lilla barnbarn. Så härlig bild på er.

Kram

2011-05-03 @ 10:14:07
URL: http://nillasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0