Stapplande steg

Idag hoppas jag att mina första stapplande steg tillbaka till arbetslivet efter min sjukdomstid börjar. Jag ska strax åka in till Bollnäs och träffa Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Det jag hoppas av detta är att jag får börja arbetsträna och att det blir på en skola här i byn. För jag är lärare och älskar mitt jobb och vill bli vid min läst så att säga. Men går inte det så tar jag gärna ett annat jobb. Min inställning är och har alltid varit att ett jobb är ett jobb och ett jobb ger inkomst. Men naturligtvis är det roligare med ett stimulerande och roligt jobb.

Har ingen aning om vad detta möte ska ge men hoppas på det bästa. Jag är ju heltidssjukskriven denna vecka och nästa, sedan halvtid i en månad till. Om jag förstått rätt ska man ta reda på hur mycket jag kommer att kunna jobba i framtiden och göra nån sorts plan utifrån det. Arbetsförmedlingen har också nån sorts rehabteam om jag förstått saken rätt så de kanske också har nåt spännande att komma med.

I april ska jag tillbaka till Spine Center för en ny röntgen där man bl a ska se hur skruvarna sitter och hur det gått med benläkningen hittills. Spännande det med. Kände mig mycket starkare i ryggen denna vecka då jag tränade på sjukgymnastiken än jag gjorde veckan innan så nästa vecka ska vi utöka programmet. Det är härligt att känna hur kroppen blir starkare för varje vecka.

Nä nu är det dags för mig att "stysha" till mig innan mötet. Återkommer och berättar hur det gick sedan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0