Härliga söndag

Har söstra mi Lotta på besök och jag har turen att få rå om henne till i morgon. Efter mysig lång frukost (tänk vad mycket vi tjejer har att prata om) så for vi var och en åt sitt håll på olika uppdrag, för att återförenas till middag senare i em. Maken och jag tog en tur till Jysk där vi inhandlade en vaxduk till köksbordet. Den var jättefin och kändes mera som en duk än en vaxduk. Sedan åkte vi till Mobackes och handlade 8 st pelargoner och ett minidrivhus till makens kryddodling. Maken odlar kryddor och jag blommor - praktiskt och bra på alla vis.

Sen när vi kom hem så planterade jag om pellisarna med pelargonjord i lerkrukor. Maken planterade kryddor. Sen städade vi och la på den nya vaxduken. Men nu passar jag på att ligga och vilar ryggen för den är jättetrött och öm.

Ska passa på att läsa en trädgårdstidning som jag köpte och längta till vi kan åka och handla trädgårdsväxter. Tänk så härligt! Ett par månader kvar nu bara så kan jag äntligen gå loss på vår nya trädgård.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0