Fixardag

I dag kom mina kuddöverdrag med posten som jag köpte på tradera. Jag gav 9 kr för alla fyra, det tyckte jag var bra. De var vita med påsydda elefanter på. Marie skulle ha gillat elefanterna. Hon skulle ha flessat och sagt: Mä! Schnablar. Jag har dem i soffan i gillestugan. Gjorde en upprensning där bland kuddar så det ser mer enhetligt och fint ut.

Jag har också börjat med att organisera om lite i skåp och lådor. Det är ju sånt jag inte har kunnat förut när jag var sjuk. Känns så skönt att få ordna och dona. Jag ska ha en rejäl genomgång med familjens alla kläder också. Mycket som vi inte använder går till Erikshjälpen.

Vi flyttade ju in i vårt hus i november, när jag var som sjukast, så det är en del eftersatt. Det som är bra är att städa och organisera faktiskt är gratis. För pengar finns inte i överflöd när jag är sjukskriven. Men så fort vi har möjlighet ska vi fortsätta renovera. Hall, vardagsrum, gillestuga, gästrum i nämnd ordning. Det ser jag också fram emot.

Vi trivs så bra i vårt fina hus och det har verkligen potential med alla ytor och bra förvaring som finns.

Nä nu är det dags för en sen lunch, avocado, räkor och ägg. Göööött sa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0