Denna dagen ett liv

Ja så sa han den gode Melker på Saltkråkan.


Själv känner jag mig lite låg idag. Här i byn brukar man säga att man är "älig" när man är uttråkad och vill att nåt skoj ska hända. Lite så känner jag mig. Jag tror att jag har varit hemma alldeles för länge med min sjukdom nu och att det är på tiden att jag får komma ut och jobba igen och få lite yttre stimulans. Solen finns där ut fast bakom ljusa moln. Alltså inte tillräckligt för att sätta sig ute och sola heller.

Lilleman har en kompis här och dom kör Ps3 nere i gillestugan så man tror kriget brutit ut. Men dom skrattar och har roligt och det är härligt att höra. Han åker tillbaka till Sollentuna idag och det gör ont i mammahjärtat, jag längtar så efter honom när han inte är hemma. Längtar efter påsklovet då han ska vara här en hel vecka. Ska bli så mysigt. Då ska vi på skolan här i byn på besök också eftersom de har påsklov veckan efter, vilket är mycket praktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0