Skenet bedrar

Eller "Keeping up appearances" som serien heter i original. Tänk vad jag kan skratta åt den. Man kan verkligen bli full i skratt åt "That Bucket woman" och hennes sätt att få allting att verka finare och bättre än vad det i verkligheten är.


Kontrasten bör väl vara hennes syster Daisy som lever i en oherrans lort och äckel med sin Onslow i ett hus som förfaller mer och mer, där det står hur mycket bråte som helst på gården och där såväl Daisy som Onslow ser ut som det var år sen de tog en dusch.


Ja de ger oss många goda skratt de här människorna. Men Daisy försöker inte hålla skenet uppe mer än för Hyacinth då. När hon ibland panikstädar inför Hyachiths besök. Annars är hon glad, lycklig och upp över öronen förälskad i sin Onslow "slusken".

Jag har funderat på hur det skulle vara om Daisy var som Hyacinth. Dvs att hon skulle göra sken av att allt var så bra, fast huset ser ut som ett råttbo och hon i själva verket är för lat för att göra något åt det. Då skulle hon få jobbigt, men det kanske skulle vara ett kul inslag i serien.

Tänk er att Daisy skulle strutta omkring och vara en besserwisser inom de flesta områden och varje dag komma hem med denna misär ramlande över sig. Då krävs det en stor portion självförnekelse och fantasi för att tro på sig själv. Tur att Hyacinth kan städa och hålla ordning i alla fall. Men till Daisy kanske det skulle vara lika bra att skicka dit några andra av mina favvodamer, nämligen bruttorna i Tv programmet Rent Hus


Dom gillar jag också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0