Klippta veckor

Två högst stympade veckor ligger framför nu, sedan är det sommarlov. Väljer att tänka sommarlov, inte arbetslöshet som nog vore det mer riktiga namnet. Den som ger mig en lärartjänst nästa läsår kommer jag att älska för evigt!

Hursomhelst så börjar denna arbetsvecka idag tisdag och slutar på torsdag för min del. För på torsdag eftermiddag åker vi ner och hämtar Lilleman i Sollentuna. Sedan kvartar vi över någonstans i närheten av det sjukhus där han ska opereras på fredag morgon. Han ska ta bort spikarna i sin arm, som suttit där sedan han bröt armen i augusti.

Det är dagkirurgi och han får åka hem efteråt. Då bär det av hem till det vackra Hälsingland igen. På lördag ska vi fira mina föräldrar som varit gifta i 50 år och alltså firar guldbröllop. Egentligen infaller den dagen redan på fredagen men lördag är ju alltid lättare att fira eftersom vi alla är lediga då.

Söndag blir väl en ren vilodag får man förmoda och sedan åker Lilleman tillbaka på söndag em till Sollentuna. Sedan är det sista skolveckan som är i antågande. Lilleman och jag slutar redan på tisdag och dottern går ut 9:an på onsdagen. Då ska vi ha en liten bjudning för henne här hemma. Pappa med familj, farmor och farfar, mina föräldrar och svärmor kommer. Det blir buffé för oss som inte går ut 9:an, för 9:orna äter med sina lärare efteråt. Sedan när dottern är tillbaka från den tillställningen och vi övriga är mätta och belåtna så blir det tårtkalas.

Efter sommaren växlar vi ju barn, pappan och jag. Dottern ska gå i gymnasiet i Stockholm och bo hos sin pappa och Lilleman flyttar hem till mamma och ska gå i skolan här.

Efter dessa veckor ska vi bara ta det lugnt, packa inför Ölandssemestern och se om vårt hus. Fina Emma kommer och bor hos oss när vi är på semester.

Ja det var väl i stora drag de närmaste veckorna. Men nu ska jag strax styscha mig och åka till jobbet.

Trevlig dag allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0