Guldbröllop

Idag firade vi mina föräldrar som firar guldbröllop. Tänk att de varit gifta i 50 år! Det är bra jobbat det. Egentligen var det igår deras guldbröllopsdag var, men vi firade idag eftersom en lördag passar bättre när vi är lediga allihop.
Det var jag och min syster med våra familjer som firade med dem. Det gjorde vi med att äta god mat och tårta på Orbadens hotell och konferensanläggning. Sedan åkte vi hem till mamma och pappa och gav dem presenter.

Sen vi kom hem har vi mest slappat. Vi har vattnat i krukor och land utomhus förstås för det behövs dagar som denna. Till middag blev det varma mackor. I morgon åker Lilleman till sin pappa några dagar. Han har sin skolavslutning på tisdag, sedan på onsdag kommer han hem igen. Då går storasyster ut nian och då kommer barnens pappa med familj, farmor och farfar, mormor och morfar och bonusfarmor och firar.

Sen stannar Lilleman till midsommar då han åker till pappa och firar. Maken och jag åker ner till Öland och söndagen efter midsommar ansluter "minstingarna" där. Gissa om jag längtar....

Som dottern sa: "Löttorp är bäst". Alla mina fyra barn har tillbringat många somrar på Löttorps camping på Öland, precis som jag gjort sedan jag var 14 år. Det finns inget ställe jag kopplar av så bra som på Löttorp. Underbara människor är det som campar där och det är så härlig atmosfär. Sånt är viktigt tycker jag.

Nä nu är det strax läggdags. Hörs väl i mören kan jag tro!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0