1 år

Ett år har passerat sedan du min älskade bästa vän Marie lämnade oss.

Jag tycker om den här bilden. Den visar din spexiga sida, du härmar Carolina Klüft.

Det har nog inte gått en enda dag utan att jag tänkt på dig. Jag har gråtit av saknad, men jag har även skrattat åt alla våra fina minnen. Alla roliga saker du sa, allt vi skrattat åt, pratat om, inspirerat varandra, lyssnat på varandra.... listan kan göras lång. Det är så mycket som påminner mig om dig.

Idag var Calle och jag till minneslunden. Vi hade köpt en bukett rosor i en färg som jag vet att du gillade. Vi fick även förmånen att lämna en fin och maffig bukett från dina underbara kompisar i Örebro.
Anna, Birgitta, Linda, Maggan, Therese och Pernilla. Tack för förtroendet tjejer och jag hoppas ni blev nöjda med buketten. Här nedan kommer en kavalkad av bilder från minneslunden och på bukett med kort från vännerna i Örebro.


Kortet från tjejerna i Örebro


Den vackra blombuketten


Buketten liggande

Nu några bilder från minneslunden

T v vår rosenbukett och i mitten Örebrobuketten.









Vi tog några bilder på den fina bukett som fanns där från Maries föräldrar också så alla ni som var vänner till Marie även får se den.







Sist en strof ur en sång av Jard Samuelson

"Nej mitt liv blir aldrig som förut, men Gud gav tröst när allt såg hopplöst ut.
Nu jag längtar till den dag då vi ska ses i Himmelen.
För jag vet mitt liv blir aldrig som förut".

Tack för allt du gav Marie!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Att fatta går inte.

Inte kan det väl vara sant..............

Jag förstår det inte och vill aldrig förstå.......................

Men saknaden kvarstår och kommer alltid att göra det.

2011-06-04 @ 17:52:41
Postat av: Nilla

Så fint ni har gjort till Marie. Förstår hur jobbigt det är. Saknaden går nog aldrig över, blir bara lite mindre med åren. Men den poppar upp rätt som det är. Men man kan minnas och sakna med ett leende så småningom.

Kram

2011-06-05 @ 17:06:48
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Fru Bäver

Tack snälla Helen för hjälpen med buketten. Den var så fin. Maries föräldrar hörde av sig och tyckte också den var så fin. Saknar Marie så mycket men har förmånen att drömma vackra drömmar om henne. Hon är alltid så glad i drömmen och säger att hon har det så bra. Kram från fru Bäver med familj

2011-06-06 @ 19:21:19
Postat av: Therese

Tusen tack Helen för fixandet med de vackra blommorna och för att du lägger ut dessa bilder så att vi kan se.

Marie finns med en i olika situationer både här på jobbet, när vi kompisar träffas och på ställen i stan. Ibland kommer man på sig själv med att tänka "det här måste jag berätta för Marie". Jag tycker det är skönt att man alltid kan ta fram henne på något sätt, även i nya situationer.

Kramar!

2011-06-07 @ 15:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0