Myyyys

Just i detta nu sitter jag ute på altanen med tända ljus och två hundar vid mina fötter. Maken spelar gitarr och sjunger. Det är så mysigt. Detta är sommar! Tycker inte vi har suttit alltför mycket på altanen denna sommar. I början av sommaren satt vi mycket här på dagen, men sedan när kvällen kom blev det för kallt. Sedan vi kom hem från Öland så har vädret varit lite si och så tycker jag.
Idag har vi haft medelhavsvärme här. Såå skönt för mig som borde varit född vid Medelhavet. Maken och jag har fortsatt fixat i trädgården. Maken har rensat i grönsakslandet och jag har klippt ner överblommade växter. Så har jag kokat svartvinbärsmarmelad med lite rabarber i och maken har tvättat och hängt tvätt. Bäst att passa på när vädret är bra.
På eftermiddagen tog vi en tur till Bollnäs för att lämna in två datorer på lagning. Sedan tog vi en kaffe på Lilla K´s trädgårdskök och innan vi åkte hem inhandlades en Astilbe i fyndhörnan på Mobackes samt 9 pelargoner. Röda och vita att planteras i balkonglådor på altanen och i krukor vid entrén. Det vi planterade på försommaren hade blommat över så då fick det bli lite pellsiar istället. När vi var på loppis i lördags köpte jag två fina blå trädgårdskrukor. De står nu på var sida om gången till vårt hus med röda och vita pelargoner i. Blir vädret fortsatt bra imorgon ska jag rensa lite på framsidan med.
I morgon kommer yngsta dottern hem en sväng. Då far vi till Bollnäs och hämtar henne. Sedan ska väl hon på Persmässan på kvällen, men det ska inte maken och jag. Maken jobbar på bion och jag ska hänga på och se filmen Green lantern. Sedan ska dottern till en kompis på lördag och då åker maken och jag till Hjälmargården och lyssnar på Guy Penrod. Ser otroligt mycket fram emot den konserten. Vi tar husvagnen förstås. Så får vi en liten minisemester.
Nej nu börjar den här tanten att bli lite trött. Kanske dags att gå och sova då.....
Hörs i mören!
Huj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0