Men har folk tourettes eller vad är det?

Jag följer en blogg som Lotta Gray skriver. Vimmelmamman heter den. Det är en givande blogg att läsa tycker jag. Men lika givande som jag tycker att själva bloggen är, lika häpen blir jag när jag läser vissa människors kommentarer.

Lite bakgrund för den som ev inte läst denna blogg. Lotta har haft cancer i tjocktarmen, hon är gift och mamma till en liten 6-åring. Just nu har hela familjen en lång semester, hela sommaren, De gillar att resa till sol och värme och har hittills varit på Gotland, Mallorca och Turkiet, en vecka på vardera stället sisådär.

Tänk vad folk har svårt för detta. Hon får hela tiden kommentarer om att de inte borde resa så mycket. Alla verkar ta skada av detta. Sonen, katten och trädgården. (!)

Folk drar sig inte för att diktera hennes liv. Hur hon borde göra istället för att göra som hon gör. Jag blir bara SÅ trött. Ok att folk tycker och tänker i sina huvuden. Men man behöver inte slänga ur sig kommentarer som: "Men, du har ju så mycket härligt på din hemmaplan! Ägna dej nu åt trädgården och gör fint där….bygg ett uterum!" eller "Tycker det verkar helt ofattbart att ni åker iväg igen!"

Människor måste väl få göra vad de vill på sin semester. Utan att folks tänkta tankar ska hoppa som grodor ur munnen eller för den skull, ned på ett tangentbord.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0