Konsert

I dag var maken, jag och svärmor på fantastisk konsert i Voxna kyrka


till Jussi Björlings minne.

Det är ju 100 år i år sedan han föddes, den fantastiske tenoren som jag lär vara släkt med på min farmors sida. Allt enligt min farbror Hans släktforskning. Det är stort det :)

Min favorit under konserten var en ung sopran vid namn Paulina Pfeiffer.


Lägg hennes namn på minnet. Hon kommer att bli ett världsnamn tror jag. Lyssna på henne också förstås om ni får tillfälle.

Efter konserten åt vi en god buffé på Voxna herrgård.


Vädret var kanon och vi satt ute på verandan och vid bordet intill oss satt denna dam, med sin make.



Fantastiska Kjerstin Dellert som skulle medverka i ett senare program.

Nu har maken åkt på bio och jobbat, själv ska jag bara softa och ta det lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0