Avkoppling

Sov länge idag med. Kan vara ett tecken på att jag börjar koppla av ordentligt. Brukar ta ungefär en vecka sedan jag kommit hit ner innan jag känner den fullständiga friden och ron. Läste ut Kallentofts bok igår.  Nu läser maken den. Jag har börjat med Håkan Östlundhs bok "Dykaren". Jag läste hans bok "Släke" förr några somrar sen, också här på Öland och jag blev så glad när jag hittade fler titlar av honom i bokboden i Byxelkrok. Deckare hör liksom sommaren till det.  Kan varmt rekommendera såväl Kallentoft som Östlundh.

Idag tänker vi inte göra nåt speciellt. Det är molningt idag och tiden står liksom stilla. Det är så skönt! Ska gå och lyssna på musik i tältsalongen ikväll, men det är också allt. Bara vila och ta det lugnt. Lillman bor i lekparken hela dagarna. Har hittat massor med kompisar. Kommer bara till husvagnen för att äta och sova. Dottern drattade in kvart i tre i natt. Hade umgåtts med trevliga ungdomar här på campingen. Det känns så tryggt för det är så fina ungdomar här och man slipper vara rädd för alkohol och droger. Skönt för ett ängsligt mammahjärta det.
Näpp nu ska jag kolla vädret och sen ska jag fortsätta med min bok.
Ha en underbar dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0