Undrade just

vad klockan vär när jag vaknade alldeles nyss. Jag somnade nämligen efter att nyss ha vaknat på morgonen tyckte jag. Visserligen hade jag varit vaken en par timmar, men sen att lägga sig och sova tre timmar på raken igen det är inte likt mig. Men skönt var det. Jag tror jag behöver sova lite middag för att läkningen ska bli så bra som möjligt. Så under den närmaste tiden kommer jag att följa min inre mat och sovklocka för att få kroppen att må bra. Jag tänker den bestämma i allt utom en sak. Promenaderna, dem ska vi ta hur mycket kroppen än protesterar. Hittills bara en enkel lunk inne, men den lär avancera ju bättre jag blir i ryggen.

Nu har jag fått en god köttsoppa serverad av min make, som jobbar hemmifrån denna vecka, vilket har varit jätteskönt för mig. Jag har också varit uppe och gått lite och tagit en smärtstillande tablett. Känner mig fortfarande så trött så jag kanske tar en tupplur till om en stund. För jag lär garanterat sova på natten ändå.

Det är så fint väder såg jag nyss när jag var uppe och gick. Såg en dam åka spark i skoterspåret över gärdet på andra sidan vägen. Blev sugen själv att gå ut, men maken tyckte jag skulle vänta någon dag till, så jag får ta det en annan dag med mera krafter. Men bara en liten bit ut på gatan och tillbaka skulle vara härligt. Ser fram emot det jag.

Tittar säkert in nåt mer lite senare.

Ha det gött så länge!

Kommentarer
Postat av: Nilla

Det går framåt. Men lyssna du till din mat&sovklocka...Skalman :o)

Kram

2011-01-19 @ 15:20:06
URL: http://nillasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0