Sängläge

Idag har jag kommenderat mig själv till sängläge å det bestämdaste. Jag kunde inte somna i natt pga värken i ryggen och ut i höger ben, så sömnen infann sig inte förrän runt kl 6 på morgonen. Jag har så mycket nervpåverkan ut i högerbenet nu så smärtan när jag går, står och sitter gör mig nästan vansinnig. När jag ligger ner är det lite bättre men fortfarande smärtsamt.

Igår så ville jag också vara med på ett hörn så jag gjorde förrätten och tog hand om disken. Det var tillräckligt för att orsaka smärtor som gav sömnlöshet. Ja vad gör man? Försöker ta det lugnt idag då och hoppas på bättre dagar. I dag är det den 1a. Om 11 dagar ska jag opereras. Ser fram emot det trots att jag vet att smärtorna efteråt inte är att leka med. Men vem hade tänkt leka? Inte jag i alla fall. Nej morfinpump å piller å in i dimman blir det väl ett antal dagar efteråt.

Funderar på vad som ska packas med och planerar hur dotra ska klara sig när vi är på sjukhuset trots att jag vet att mormor och morfar bor här och tar bra hand om henne. Men det är väl typiskt mammor kanske.

Sen kunde det gärna få komma en tomte och måla vårt halltak vitt medan jag är på sjukhuset, men det är väl slut på tomtar för den här säsongen kan jag tro så det blir väl maken som får göra det. Nån ljus tapet får det också bli. Snyggt!

Nä jag ska väl ta och kolla om det finns nåt bra på Tv kanske. Har redan avverkat Wienerfilharmonikerna, Ivanhoe och Stolthet och fördom. 

Ha det underbart!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0