Promenad

I kväll ha maken och jag tagit en promenad. För första gången sedan jag blev opererad har jag promenerat utomhus. Orkade med hela rundan på vår gata. Det kändes så skönt att få luft och komma ut och röra på sig. Ingen smärta alls, vare sig i ryggen eller benen. Helt fantastiskt! Däremot var jag lite trött i ryggmuskulaturen när jag kom in igen. Det känns ju att den varit avkapad om jag säger så. Men jag känner mig så lycklig, för detta är mina första steg in i min rehabilitering. Om 2 veckor ska jag ta stygnen och om 3 veckor kan jag besöka sjukgymnast.

Tänk att man kan bli så fylld av lycka bara att få ta en liten promenad ute och få gå utan smärta. Jag som haft ont så länge.


Kommentarer
Postat av: Lena

Säger bara en sak KANON med promenaden .

2011-01-22 @ 23:57:59
Postat av: Calma

Hej vännen!

Åhh,vad glad jag är för din skull,tänka sig,vad "lite" man kan bli så glad för

Gnm en del egna operationer så vet jag så väl vad du menar

En,gång,efter en av flera tarmvredsop,så var jag sååå lessen,sköterskan pratade med mej,kom in,o sa:

"du behöver komma hem på permission",varit inlagd ca 10 dgr,

Christer hämtade mej,tog ut en stol på gården o jag satt o bara njöööt,gick lite o njööt,andades frisk luft,,ja då blir man tacksam o glad



Härligt att du är så smärtfri,trots allt,gläds med dej



Stor varm kram från Calma:=)

2011-01-23 @ 00:43:35
URL: http://calma-s.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0