Nu är glada julen slut, slut, slut

I alla fall hos oss. Julgranen är utslängd och pyntet prydligt ihopplockat i nya fina märkta lådor som placerats på hyllorna i förrådet. Det är bra att nyss ha flyttat och ha hyfsat nya kartonger att packa allt i. Har tagit bort alla julgardiner, strukit och hängt upp nya. Maken har monterat och hängt upp fönsterlampor så det finns små ljuspunkter i alla fönster. Insåg att vi skulle behöva uppgradera gardinförrådet lite. Men det får vi klara av sedan när jag är pigg igen.

Handlade en skön morgonrock i microfleece på Kapp-Ahl igår som jag tänkt ha med på sjukhuset. Köpte 3 par jeans till Lilleman och ett par mjukisbrallor, 2 T-shirtar, en långärmad tröja och ett bälte. Alla kläder i storlek 170.  Mycket som behöver köpas till, men man får ta lite pö om pö om pengarna ska räcka.

Just nu slötittar jag på Jönssonligan, maken förbereder maten och Lilleman tar ett bad. Hundarna har nyss varit på en promenad och slöar på hallgolvet. Utom Dolly som är med sin matte på rummet.  Vad matten gör har jag inte koll på.... men hon har väl sovit bort större delen av dagen, så hon lär väl bli vaken i natt. Tonåringar - suck!

I morgon fortsätter vi med storstädning så det blir riktigt fint här sen julen åkt ut. Lite tvättande ska vi väl hinna med också. Har en del mattor som ska tvättas också. Vill ha så mycket som möjligt iordning innan det blir sjukstuga här.

Nu börjar det dofta gott ifrån köket. Falukorv i ugn blir det, med hemlagat potatismos. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0