Lördag med pyssel och mys

Idag har jag och maken varit på Erikshjälpen. Lilleman hade ingen lust att gå i några affärer så han ville vara hemma. Hans kompis M kom och dom har lekt hela dagen. Till lunch utfodrades de med Tillmans korv med bröd, men ikväll blir det Tacos.

Jag köpte en fin duk till köksbordet på Erikshjälpen. Köpte också en fin och kraftig stickling av fredskalla som jag satte i en av änglakrukorna i badrummet och två dinosaurier som sonen beställt. Sedan var vi till leksaksaffären och lämnade in Lillemans radiostyrda helikopter på lagning. På premiärflygningen kraschlandade den och bröt av ena rotorbladet. Det är säkert tre månader sedan och först nu har vi kommit iväg och lämnat in den. Tur var väl det. Ibland är det bra att vara lite glömsk, för de hade precis fått in en annan likadan helikopter med elfel så då skulle vi få rotorbladet ifrån den istället. Enkelt och smidigt.

Hursomhelst så känns det skönt att bit för bit slippa alla starka mediciner jag fått tagit mot smärtan i min rygg. Har ju i 2 års tid fått tagit smärtstillande medicin och nu känns det som att de inte kommer att behövas längre. Jag är så glad för det, för ingen kan ana vad trött och "in i dimman" man blir av smärtstillande. Jag känner mig som en helt ny människa nu, och sedan jag börjat orka vara uppe mera och minskat på min medicinering.

Har även haft mina föräldrar på besök på eftermiddagen. Det är så kul när de tittar in här när de haft ärende ner på byn. Pappa hade även tagit med sig ved till vår öppna spis.

Just nu håller maken på förbereder middagen samtidigt som vi kalkar av kaffebryggaren. Lite sån där "nödvändig och bra" sysselsättning på lördag eftermiddag. Själv ska jag ta en tur med vattenkannan nu så blir alla våra krukväxter glada.

Ha en trevlig lördagkväll!




Kommentarer
Postat av: Nilla

Det är så skönt att höra att du blir bättre och bättre. Fortsätt så....

Kram

2011-01-29 @ 19:39:35
URL: http://nillasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0