It´s a new day!

Härligt med nya dagar. Idag har jag träningsvärk, fast det spelar ingen större roll. Dagen är härlig ändå och jag ska på´t igen idag var så säker. 2 promenader blev det igår och jag blir lite fnissig när jag tänker på att jag får träningsvärk av två promenader. Men så är det väl med en nyopererad rygg. Minst en promenad om dagen, gärna flera ska det bli fram till dess jag får träna på sjukgymnastiken om ca 3 veckor. Fast promenader kommer jag alltid att fortsätta med. Som hundägare är det ofrånkomligt och dessutom tycker jag det är underbart skönt att få promenera. När man bor så vacker som vi gör är det en vacker visuell upplevelse också att vistas utomhus. När man går upp på Borgenområdet så ser man hela byn ligga där nedanför och det är en vacker utsikt. Vi har den delvis från våra fönster också. Speciellt härligt är det att sitta vid köksbordet eller matrumsbordet de kvällar skidbacken är upplyst. Det är så vackert.

Ute på gärdena mellan oss och Voxnan är det många som åker längdskidor. Nästa vinter ska jag se om jag kan komma över ett par längdskidor till hyfsat pris och åka lite jag med. Maken (den ständige slalomfantasten) har lovat att han också ska krypa till korset och ta på ett par längdskidor han med. Anledningen till att jag vill åka över gärdena är att det är platt. Inga backar upp eller ner. Så det passar mig alldeles utmärkt, till att börja med i alla fall.

När detta med ryggen lagt sig lite så ska vi fortsätta renoveringsetapp 2 av vårt hus. Hallen och vardagsrummet ska tapetseras. I hallen ska även tak och spalje få fin vit färg över fulfurun. Det ser jag fram emot. Fram till dess får man ägna sig åt lite småpyssel så länge. Har lite fönsterlampor som ska fixas med och en hylla som ska hängas upp. Det blir som vanligt jag som tänker och planerar och maken som får utföra. Men snart är jag väl på benen ordentligt och kan börja dona lite mera jag med.

Vi ska se om jag kan åstadkomma lite bilder och lägga upp. Borde kanske bli dags för mig att lära mig min kamera... hmmmm.....  Ja ja annars blir det iPhone bilder... he he




Kommentarer
Postat av: Nilla

Det låter härligt, men du tar väl inga långa promenader. Var det inte myrsteg det talades om....alldeles nyss...eller :o)

Kram

2011-01-24 @ 16:57:33
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Calma

hej vännen!

Rätt åt dej,du kan gott ha träningsvärk!!

Ja,bara väl menat,för det är härligt att läsa att du är ute o går,dina prommisar,viktigt för hela kroppen,ej minst själen oxå



Jag tänkte oxå köpa skidor,svarade på en blocket annons,men fick aldrig svar tbx,så det blir väl nästa vinter,igen, L



Mmm,vi planerar o karlarna fixar,vi är ju bra på d där med att planera,visst,men jag liksom du,tycker dte är kul att fixa o dona lite



Vi hörs,ses igen vännen

Kämpa på,,

Kram från Calma:=)

2011-01-24 @ 18:25:53
URL: http://calma-s.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0