Mitt nattygsbord

img_0456 (MMS)

Mitt nattygsbord är ett gammalt bord som jag hittade i en gammal lada när jag flyttade till Målda. Jag har vitmålat det för det var väldigt skamfilat. Det har svarvade fina ben som inte syns på bilden. På bordet står en lampa från Ikea, en vacker skulptur av två flickor som håller i varandras händer. Det fick jag av "söstra mi" Lotta när hon hälsade på mig på sjukhuset efter min ryggoperation. Den föreställer henne och mig och den vänskap vi haft sen vi var sju år. I en ljuslykta står ett ljus jag fått av min äldsta dotter Michaela och brinner. En gipsfigur av en pojke som pussar en flicka på kinden finns där också. När jag ser den så tänker jag att det är jag och Calle när vi var 16 år och förälskade. Två silveraskar syns också. Den lilla med glas och silver har jag fått av min mormor. Den fick hon av sin mamma året innan hon dog. Mormor har ristat in i locket, "Minne av mamma 1917". Min mormor blev föräldralös vid 9 års ålder, när hennes mamma dog i spanska sjukan. Den betyder väldigt mycket för mig. Den större silverasken är ett loppisfynd. Där förvarar jag lite smycken. Den minsta saken är en liten uggla som sitter på en sten. På stenen står: "Du är speciell". Den har jag fått av min yngsta dotter Linnéa. Tavlan ovanför har jag köpt på loppis på Öland. Den är daterad till 1874. Jättefin tycker jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0