Ingefära

Jag älskar ingefära. Jag brukar ta färsk ingefära och lite citron i en stor kopp grönt te varje dag. Den har antiinflammatoriska egenskaper, är feberdämpande och stimulerar andningen, blodcirkulationen och hjärtat. Dessutom ökar den förbränningen och är bra för matsmältningen. Den renar även njurarna från gifter. Att den sen är god är bara en bonus.
Maken och jag har tagit en 45 minuters promenad idag med. Direkt efter jobbet bytte jag till träningskläder och vässade stavarna och sen bar det av.
Jag har kommit på att jag ska träna direkt efter jobbet, så det blir av. Det är sjätte dagen med stavar nu och jag har gått 45 minuter alla dagar utom igår då jag gick en timme. Sen har jag även varit noga med kosten. Jag äter på jobbet men sedan är det Cambridge eller sallad som gäller. Jag är nöjd med mig själv och det känns så bra. Piggare känner jag mig också. Har kört på lite extra med hudvård också. Jag tycker mig märka att hyn blir bättre av mitt nya leverne och av att jag får så mycket frisk luft.
I sommar fyller jag 50. Då vill jag känna mig riktigt fräsch, så det är bara att kämpa på. Glad att jag ändå levt ett så pass hälsosamt liv är jag. Att jag inte rökt (ingen läderartad och grå hy) och att jag skrattat så mycket som jag gjort i mitt liv (inga sur-rynkor). För åh vad roligt jag haft (och har med för den delen).
Jag tänkte på Marie i går och allt tok vi hittade på. Saknaden är fortfarande overklig, men på något sätt är hon alltid med mig, genom alla minnen och genom att jag ofta blir påmind om roliga saker vi gjort och saker Marie brukade säga om vissa företeelser.
Näpp nu blir det "Äntligen Hemma" på fyran. Det ska jag glåma på.
Tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0