En tur i blåst

Idag efter jobbet tog jag och maken en långpromenad. Stavarna hade jag givetvis med. Min syster berättade för mig att man ökar effektiviteten av sin promenad med 40% om man går med stavar. Så jag fortsätter med det nu. Det känns skillnad både i kondition och figur. Jag har förvisso en lång väg kvar men jag känner att jag mår bra av dessa promenader.
Motion i kombination med frisk luft är oslagbart. Kosten är också viktig och även där tycker jag det går riktigt bra. Till frukost är det alltid Cambridge, lunchen äter jag på jobbet och sedan är det antingen en väldigt nyttig middag som gäller eller om jag inte har något sånt hemma så blir det en Cambridge till middag. 2 frukter om dagen varav den ena är apelsin funkar bra för mig. Viktigt med C-vitamin nu på vintern.
I kväll blir det en god bit grillad kyckling med avocado, ägg och olika grönsaker. Sedan ska jag ta ett bad och titta lite på Tv innan det är dags att sova. Arga Snickaren blir det idag, ett av mina favoritprogram.
Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0