Äntligen!

img_4982 (MMS)

Äntligen har jag köpt mig en Ovanåkersdräkt. I slutet av 80-talet fick jag en sjal, en väska, ett förkläde och delar till en mössa av mina äldsta barns farmor. Sedan dess har jag önskat mig övriga delar också. För några veckor såg jag en Ovanåkersdräkt på annons på blocket men hade inte råd då. Men så fick jag lite tillbaka på skatten nu i december och då tyckte min snälla make att jag skulle slå till och köpa den. Sagt och gjort, idag hämtades den. Jag är SÅ lycklig! På bilden har jag sjal och väska som kommer från min fd svärmor. Övriga delar är från dräkten jag köpte idag. Så jag har två mössor, 3 sjalar, två väskor och två förkläden att välja på. Jag ska ta reda på ordentligt hur alla delar ska sitta, för det har jag inte lärt mig än. Men jag är SÅ glad och tacksam att jag fick förmånen att köpa denna fina dräkt. Jag kan lova att tårarna rann nerför mina kinder på hemvägen. Äntligen, äntligen har jag fått min dräkt!


Kommentarer
Postat av: Nilla

Så fin du är...och vilken vacker dräkt. Förstår att du är lycklig.

Kram

2011-12-11 @ 10:07:58
URL: http://nillasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0