Vårfint i bilen

Då har jag städat bilen också. Så nu är det så vårfint i den. Mattorna är nyskurade med såpa. Nu återstår bara att tvätta den. Men det får bli lite senare för nu har maken den till jobbet. Hinner jag inte idag tar jag det i morgon. Det är ju påskov vettja. Känns skönt för jag kommer att hinna så mycket. Ska nog ta och gå igenom garderober och garage en omgång till veckan. Känns faktiskt som att både Erikshjälpen och sopstationen kan få en varsin omgång med grejer.

Maken ska nog måla ful-furu-panelen i gillestugan. Men på tisdag ska vi till Arlanda och hämta svärmor som varit på Teneriffa en vecka. Eftersom hennes plan kommer på kvällen ska vi passa på att nyttja dagen till ett besök på Ikea med.

I dag började dagen med nybakta scones till frukost på altanen. Maken hade ordnat så fint. I går bjöd barnen på frukost. Amerikanska pannkakor - jättesmarrigt och väldigt gulligt av dem. Har ätit både frukost och middag ute i två dagar nu. I kväll grillar vi igen. Bäst att passa på medan det fina vädret varar.

Vi har varit och handlat maken och jag. Köpte mat och en ny vattenslang. Pantade burkar och flaskor gjorde vi med. De har legat ett gäng ute i garaget som jag ledsnat på. Bättre att få pengar då eller hur?

Idag har dottern badat hundar och sonen krattar gräsmattan. Mot ersättning givetvis. Bra för dem att kunna tjäna lite extra pengar.

Sängkläderna tvättade jag i morse, så nu hänger de ute på tork. Det luktar så gott när man bäddar rent med sängkläder som soltorkat.

Ha en underbar påskafton allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0