Valborgsmässoafton

Idag har jag suttit i solen på altanen en stund. Men vinden var kyligare idag än den varit tidigare.

Sedan har jag och maken storstädat hela huset. Inklusive barnens rum (I dotterns rum hade den amerikanska tornadon

dragit fram med stor ödeläggelse, men nu är allt återuppbyggt igen).

Vi har bäddat rent, dammsugit, torkat alla golv, dammtorkat, tömt papperskorgar.... ja allt tror jag. Men det känns så skönt när allt är rent och man är klar. Ett par tvättar ska vi nog hinna med att köra med. Det har blivit lite molnigare men jag hoppas det går att hänga tvätten ute för det torkar så snabbt och luktar så gott då.

Jag har ju även passat på att tvätta alla mattor och filtar i huset också. Skönt att ha allt fräscht. Vinterkläderna hänger prydligt i förrådet. Skönt att ha fått bort dem. Vad mycket plats som blev ledigt.

Ikväll ska vi grilla, maken jag och svärmor. Det känns tomt utan barn, men så är det ju varannan valborg. Efter middagen ska svärmor iväg på direktsänd opera på biografen. Maken, som för en gång skull inte jobbar, och jag ska ner till Kägelholmen och titta på majbrasan och lyssna till sång.



Kommentarer
Postat av: Sus

ja Du känner igen det där med tornadon,har inte haft kraft och ork att se det där just nu,i Tessans rum.... :o) Men ibland är måttet rågat och då röjer man av bara farten...

Önskar Dig och Calle en fin valborg/ Kram

2011-04-30 @ 16:25:07
URL: http://suand.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0