Undan för undan

..... kommer våren, både ute och inne. Idag har jag planterat om nästan alla krukväxter i vårt hus. Bara några kvar och dem tar jag i morgon. Skönt att få det gjort så kan jag ägna mig åt trädgården sen. Maken har påbörjat staketet som ska upp runt tomten.

Men dagen började i vanlig ordning med mysfrukost och melodikrysset med maken. Sedan åkte vi in till Södehamn och hämtade upp Lilleman som har påsklov och ska vara här ända till nästa måndag. Eftersom eleverna i vår kommun inte har påsklov förrän nästa vecka ska han få vara med mig på jobbet och hälsa på sin nya klass igen. Lilleman flyttar ju hit till oss i sommar och ska börja skolan här i höst. Dottern ska gå i gymnasiet i Stockholm och flyttar till sin pappa då. Så barnen byter boende alltså. Har sina fördelar det med.

Maken jobbar i kväll men när han kommer hem så ska vi äta fläskfilé. Smaskens!

Hoppas ni också har en riktigt mysig lördagkväll.

Glöm inte att rösta på Team Andreas i körslaget ikväll nu bara! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0