Klurar

Vi ska ju gräva upp ett gäng taggbuskar i rabatten. Har funderat och klurat på vad vi ska plantera istälet.
Här är ett par fina buskar som jag gillar:

Forsythia:



Rosenkvitten:



Sen skulle jag vilja plantera Praktlysing:


Och även lite gula dagliljor:


Nu kan man ju förledas att tro att gult är min favoritfärg i trädgården. Men egentligen så är det blått och vitt.

Men jag vill ha en färgglad men samstämmig trädgård. Nu är det redan så mycket fina växter men ett gäng taggbuskar lämnar onekligen ett tomrum efter sig och behöver ersättas av nya fina växter.

Sen är det ju aldrig fel med en väldoftande buske. Schersmin till exempel, både vacker och väldoftande:


Ja detta var några av de blommor och buskar jag vill plantera. I morgon ska jag visa fler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0