Jobbat

Idag har jag vikarierat igen. Åh vad jag tycker det är kul! Har aldrig ångrat en sekund att jag valt det yrke jag har. Lärarjobbet är verkligen bra! Under mitt år som sjukskriven har jag saknat så att få jobba. Att ha ett jobb att gå till varje morgon är verkligen någonting att uppskatta.

Äntligen händer det en massa roliga saker också. Hallen och trappen är snart färdigmålade. Snart ska vi tapetsera. På torsdag em ska jag till Kupolen och gå i affärer medans maken och svärmor är på möte. Hoppas hitta lite fint till hemmet och kanske nåt klädesplagg till mig själv med, vem vet.

Snön smälter undan med väldig fart och mer och mer av vår fina trädgård gör sig synlig. Idag fick jag en påse blomfröer med tidningen Hus & Hem. Dem ska jag plantera inomhus till helgen så de får förgro innan vi sätter ut dem om några veckor. Maken har planterat en massa kryddor som kommer upp så fint i den lilla minidrivbänken som står på fönsterbrädan i matsalen.

Det är VÅR i luften hörrni!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0