Hallrenoveringsröra

Hmmm underligt ord... :) Men rörigt blir det av att renovera hallen. Nu är det bara väggen i trappen och runt Lillemans dörr kvar att tapetsera. Allt annat är klart. Jätteskönt är det att äntligen ha fått fina väggar, för att inte tala om att tak och lister numera är vita. Allt blev ljusare och större. Maken har varit riktigt flitig och jobbat medan jag bara legat i sängen och hostat och snorat.

Han kom nyss hem med den "nya" hatt- och skohyllan som vi köpte på Blocket. Så här såg den ut:
(Bilden kommer i från Blocket och inte från vår hall alltså. Den hänger numera i klädkammaren intill hallen).


Själv kör jag på med alla medikamenter jag kan hitta. För jag tänker gå och jobba på fredag har jag bestämt. Är hyfsat feberfri nu, men hostan sitter i. Tröstar mig med att jag kanske tränar magmusklerna när jag hostar. Det är nämligen hostmusklerna jag ska träna säger min sjukgymnast. Ha ha.....

För att återgå till rubriken på detta blogginlägg så kan jag säga att jag längtar tills tapetseringen är klar. För då ska det storstädas. Dammas, dammsugas, torkas golv mm. Sen ska vi bara njuta i helgen. Då kommer Lilleman och stannar en hel vecka, för han har påsklov. Helt underbart ska det bli!

Nej nu ska jag på med vattenkokaren och ta mig en kopp tea med lite ingefära och citron i.

Kommentarer
Postat av: pernilla

Den andra bilden va ju snygg ;) vad vill du säga med den?! haha

2011-04-13 @ 18:50:07
Postat av: Helen

Sv Pernilla: Jag tycker hon ser för rolig ut den damen. Om Marie såg bilden skulle hon ha sagt: "Mä! Hon har ju ögonbryn som korstlekens morsa! Å så skulle hon ha flessa: heee heee heeeee :)

2011-04-13 @ 19:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0