Det känns som sommar

Idag har jag skruttat runt i trädgården i vit sommarklänning. Det har varit så varmt och skönt. Vi har storstädat huset, tvättat och hängt ut tvätt, påtat lite i trädgården och grillat. Lilleman har varit med en kompis till Buspalatset och vi andra har varit hemma och fixat. Nu är maken på bion. Det är två filmer ikväll. Dottern och en kompis ska gå på den senare. Nattbion idag är Scream 4. Får se om hon kan sova sen. Men det kan hon säkert. Mina båda döttrar älskar skräckfilmer. Något deras mor INTE gör.  Nej jag föredrar romantiska komedier och feel good filmer.

Jag har även gjort lite schablonmålning idag. Satt texten "Home sweet home" på ryggstödet på våra två vitmålade hallstolar och på framsidan av mitt nattygsbord. Får se om jag kan lägga ut någon bild på det sedan.

Påskpyntandet begränsade sig till några påsktuppar på borden. Är inte så jätteförtjust i påskpynt. Men jag har köpt turkosa ljus i vardagsrummet som matchar gardinen och har liknande färg som en fin liten skål som jag fick av mina stora barn när de besökte mig på sjukhuset. Då var skålen full med godis, nu står den och pryder sin plats i vardagsrummet.

Köpte ju ett storpack med penséer häromdagen. Så jag har fina blommor i många krukor ute, både på framsidan och på baksidan. I landen börjar det spira också. Jag upptäcker nya växter för varje dag. Vi har en så fin och välskött trädgård. Dom som bodde här innan oss gjorde ett gott jobb. Hoppas få upp vår trädgårdspavijong i veckan här. Där ska våra vita trädgårdsmöbler stå. Sedan har vi ytterigare ett par grupper som ska ut. En ska stå på framsidan i alla fall. Det är ett kärt nöje att få fixa inför sommaren.

Ha en skön långfredag allihop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0