Å så bra det blir

Nu är hela halltaket målat med grundfärg. Övre delen av spaljen är färdigmålad och den nedre (den i gillestugan) är halvvägs klar. På väggen i trappen är en del av tapeten bortdragen. I morgon jobbar jag till 14. Då ska maken fortsätta att måla taket med takfärgen och om han hinner ta resten av spaljen. Det blir SÅ fint. Varje gång jag tittar ut i hallen häpnar jag över hur ljust det är där. Takhöjden ser ut att ha stigit med en havmeter också. Tänk vad smutsig ful-furu kan dra ner intrycket i ett rum. Men nu är den tack och lov på väg bort.

Jag kan tala om, efter att ha dragit tapeter, att på det glada 70-talet kunde detta hus stoltsera med en illgrön tapet i två nyanser i hallen och orange i trappen. Kanske även i gillestugan, där har jag inte kollat än. Undrar om de hade den röda plastmattan i hallen till det? Ja det kan man hundra sa Heddie. (alla som läst någon av Viveca Lärns böcker om Eddie behöver inte fundera om den förra meningen-övriga ombedes gå och läsa i alla fall EN Eddiebok).

Funderar på om maken, när vi målat och tapetserat klart, ska få lägga in ett laminatgolv i hallen. Tycker i och för sig att den röda plastmattan är lite uppkäftig, men ändå... näää. Laminat får det bli!

Vi hann förbi Rusta idag för att kolla på tapeter. Hittade ett par som vi kunde tänka oss, men vi sparar med att handla tills vi gjort klart all målning.

Nä nu börjar det bli dags att krypa till kojs. I morgon ska jag vikariera igen och tjäna "riktiga" pengar. Det ser jag fram emot.

Huj huj, hörs i mören!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0