Saker jag längtar efter att göra

Jag tror att det är vanligt när man blir sjuk att det man längtar efter är andra saker än de man längtade efter när man var frisk. Jag brukar tänka på vad jag ska göra när jag blivit opererad och doktorn lagat min rygg.

Då vill jag:
  • Gå upp på morgonen och laga en god frukost till min man.
  • Åka till IKEA och gå länge, länge utan att få ont i ryggen.
  • Ta en promenad med Lizzie som är längre än till grannens brevlåda.
  • Påta i trädgården
  • Gå upp på morgonen och åka till ett jobb som jag längtat till.
  • Gå med min man i skogen och plocka svamp
  • Sitta uppe länge, länge vid köksbordet och prata bort en fredagkväll med min man
  • Gå och shoppa med dottern
  • Stå länge och se på när Lilleman kör sin fyrhjuling
  • Laga en god middag till nära och kära
Listan kan göras hur lång som helst, med vardagliga och triviala ting.

Jag brukar tänka på allt jag ska göra, när jag ligger och vilar min rygg. Jag ser fram emot att få inreda det nya huset. Jag går igenom allt vi har och skriver listor på sånt vi behöver. Funderar ut tapeter till de olika rummen, vilken funktion allt ska ha... osv...

Snart så.... längtar verkligen....

Kommentarer
Postat av: Helena

Hoppas att operationen kommer gå bra och att dessa önskningar får bli en fin del av din kommande vardag!

Jag hade ryggskott i helgen, och man får sig verkligen en funderare över hur otroligt beroende man är av sin rygg. Något man tyvärr tar för givet, så länge man inte har ont.

2010-10-14 @ 01:08:38
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0