Rena fönster

Nu börjar städning och styling inför flytt. Dvs rensa och röj ut. Idag har fönsterputsaren varit här och jag tror aldrig dom här fönstrena har sett så fina ut :)

Anledningen till att jag för första gången i mitt 48-åriga liv väljer att låta en firma göra jobbet är för att min rygg inte klarar av fönsterputsning längre. Min man har fullt upp med badrummet, så det är bättre att låta honom fokusera på detta.

Som det ofta är när man renoverar så är det inte mycket som går på räls. Först var det problem med att dela klinker. Efter sju sorger och åtta bedrövelser så fick vi låna en ordenlig kakelskärare.

Sen skulle Trespokaklet på plats. Då hade firman som levererar till Karl Hedins bara skickat halva ordern. I går gick dom inte att få tag i, så jag hoppas dom fått tag i dom så dom skickat på express idag.

Men det finns ju lite annat att göra så helt utan göra är ju inte maken i alla fall.. he he

Jag försöker så gott jag kan.. plockar lite... talar om för mannen vad som ska plockas ner och bäras ut i stallet. Detta är första etappen av flytten att packa ner det som inte ska stå framme när det ska fotas och visas. Rätt kul faktiskt för det blir fint (om än en gnutta opersonligt).

Jag har gjort något annat mycket nödvändigt också. Jag har äntligen beställt tid hos frissan. Det är ett halvår sen sist så det är välbehövligt - jag lovar.

Jag skulle vilja försöka hinna med att fixa naglarna innan vi åker på semester och fötterna skulle också behöva en duvning. Lite svårt att fixa fötterna själv när man har svårt att böja sig.

Får se vad som hinns med. Fötter fixas med fördel i Bollnäs, naglar i Sollentuna och ansiktet borde få sig en rengöring och där har jag underbara Beatrice på Karlbergsvägen i Stockholm. Frissan finns tack och lov i byn. Så ska man få sig en egen renovering så kräver det en del logistik också.

Ryggen har dock gjort sitt för dagen så resten av kvällen tillbringas sängliggande.

En annan rolig sak som hänt idag är att dotterns moppe äntligen är lagad. Tur vi köpte den billigt för det är sannerligen inte billigt att laga moppar. Nu hoppas vi dock den håller ett bra tag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0