Logistik

Ja ska man som jag planera inför flytt och möbelinköp och annat jox så krävs en del logistik. Har fått tag på ett nattygsbord till dottern hämtas i Sigtuna, sedan 6 köksstolar och en säng till sonen, dessa finns i Uppsala (hans gamla säng får tjänstgöra i gästrummet). Var ju så praktiskt då eftersom mannen ska ner med jobbet och löga sig på Hasseludden. Då kunde han ju ta med ett släp å hämta upp grejerna på vägen hem. Men det förväntade sig att han skulle ta firmabilen för att nån skulle ha den och åka söderut på hemvägen. Så mannen skulle ta buss hem.

Det behövs bara sånt där knöl för att få mig sur. Så nu hoppas jag att han lyckas övertala att få åka i egen bil dit och hem så att vi kan förena nytta med nöje och få hem möblerna. Annars blir jag riktigt sur!

Är ju kört i en vägg att få tag i fina möbler häromkring. Mest furu i annonserna.

Vidare rapport om detta senare.

Nu ska jag leta köksbord. Ett vanligt vitt och inte nåt konstigt funkis med små tunna kalla stålrörsben och ingen furufrossa heller för den delen. Då åker minsann vitfärgen fram... men tänkte jag skulle slippa detta.

Tjo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0