Hysteriskt

Usch nu är det snart fredag och kl 8.00 ska huset fotograferas av mäklaren. Fattar inte hur vi ska hinna... blir stressad, får ont i både magen och huvudet av det här.

Idag var jag till tandläkaren. Det gick bara bra. Inga hål! YES! Inte för att jag brukar ha det men man vet ju aldrig.

Sen gick jag in till Agneta på blomaffärn och köpte nya blommor till vardagsunmsfönstret och tre fina ljuslyktor till vardagsrumsbordet. Det blev jättebra. Köpte två minicyklamen till borden också,på ica. Tror det blir snyggt. Vilar ryggen nu för det känner verkligen på. Men jag måste försöka fixa resten nu. För mannen kommer att ha fullt upp med badrummet som måste bli klart i kväll. I morgon kommer röris och sätter allt på plats.

Sen ska lister fortfarande upp vid ytterdörren och källardörren. De är inköpta men som sagt, dom ska upp med. Så ska hela huset storstädas. Utom vardagsrummet och Lillemans rum för det har jag gjort. Sakta med säkert och med mycket linkande. Har ju gått åt en del smärtstillande under dessa dagar om jag säger så. Gräset ska klippas, byggmaterial ska bort från tomten och så ska vattenlåset bytas ut i badrummet nere. Studsmattan ska plockas ihop, husvagnen flyttas på, ett fönster ska till glasmästaren och bytas ut pga en spricka, fulsladdar ska byras ut till mindre fula (tycker alla sladdar är fula jag men det finns ju olika graderingar). En bit vägg ska målas och trappen ska målas.... nån som förstår att jag är stressad. Maken jobbar till sent i em, sen ska han åka och hämta kakelskivor och köpa färg.... hå hå ja ja...........

Elektrikern hade "tappat oss mellan två stolar" say no more.... men trött blir man....
Får se när han kan komma asap skulle det va iaf.... vad nu det innebär.

En sabla massa tvätt ska vikas också... så är nån göralös så är det bara att hälsa på här på Målda.

Tack och hej från ett rabiat och stressat fruntimmer!

Kommentarer
Postat av: Ulla

Ojsan..nu har det då kört ihop sig för er..men ett litet tips från mig.

Mäklarna är en fena på att ta kort från olika vinklar..det betyder att man kan ha världens röra fast det inte syns på bild!

Men du verkar vara som jag, en pedant ut i fingerspetsarna och allt ska vara perfekt och skinande blankt när mäklaren kommer...men satsa hellre på att allt är tipp topp tills spekulaterna kommer! "Man man kan försköna med hjälp av foton, syns inte finns inte"... ;)

Själv blev jag totalt deckad efter stylingen av huset...det är det inte värt med facit i handen. Försök hitta bra skåp att gömma allt som inte ska vara med på bild, man fotar aldrig insidan :)...sen när dina husköpare kommer kan det hända att man vill kika i alla skrymslen och vrår.

Lycka till och en energi-kram från mig till dig!

2010-09-22 @ 15:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0