Väntar å väntar...

Det känns som man bara väntar och väntar dessa dagar. Just nu väntar jag på röris för vilken gång i ordningen vet jag inte. Men när de skulle dra nya rör från badrummet uppe och ner, dit där det redan var bytt så struntade man helt sonika i att byta den sista biten. Ett gammalt järnrör det med. Varför vet jag inte men nu ska dom tillbaks och göra om och göra rätt annars vet jag en som blir jarj! (också ett HEMA ord).

Sen väntar jag på att Anticimex ska komma och göra en besiktning av vårt hus så allt är ok när nya ägarna tillträder.
Men dom kunde inte förrän på torsdag morgon.

Sen väntar jag på att skriva kontrakt om vårt nya hus. Blir på torsdag em det.

Med detta torde väl det mesta av sånt där jox vara klart och vi kan börja flytta in.

Jodå Pernilla - 1 november blir första glöggen, jag lovar. Den är instiftad till Maries minne för tid och evighet. Det kan bli så att jag nästa år hänger upp en "rö kula" i nån dörröppning redan i oktober också. Det vet man aldrig ;)))

Sen ska det spelas julmusik.... ibland med alternativa texter... alla som nån gång hörde Marie gå loss på julsångerna vet precis vad jag menar. (Ååå vad jag saknar henne!)

Så vi hoppas vara inne i vårt nya hus runt 1 november så jag hoppas få premiärglögga där.

Sen hoppas jag att vi fått i ordning hyfsat tills det är dags för min ryggoperation.

BTW så har jag köpt två snygga soffor på annons som vi tänker ha i gillestugan. 1500 kr för båda tillsammans var ett bra pris tycker jag.

Nu fattas bara: Köksbord (Eftersom det vi har i dag är för stort och kommer att stå i vardagsrummet istället), ny toalett och ett badkar gärna bubbel, plus en 90 säng till gästrummet.

Bara att fortsätta leta. Har i alla fall packat flera lådor, det känns skönt.

Kommentarer
Postat av: Johan

Hej Helen,

Marie började med glögg första oktober!

lycka till med flytt och allt.

2010-10-18 @ 20:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0